Richtlijnen plaatsen nieuwsbericht en event op homepage


Nieuwsbericht of artikel op homepage

Jouw nieuwsbericht of artikel op de homepage van han.nl? Lever je bericht aan bij de eindredacteur. Lees hoe het werkt.

Dit zijn de richtlijnen: 

  • inhoud/boodschap is opleidings/academie-overstijgend 
  • inhoud/boodschap is voor brede doelgroep (70%) interessant 
  • inhoud/boodschap draagt bij aan profilering van de HAN (driehoek, beleidsprioriteiten, branding) 
  • sluit aan bij de actualiteit 
  • draagt bij aan HAN-brede doelstellingen 
  • gaat over een uniek/opmerkelijk onderwerp, of verwijst met een knipoog naar grap/mislukking 

Voldoet je bericht hieraan? Volg dan deze stappen:

  • publiceer je nieuwsbericht of artikel op han.nl
  • mail de url naar eindredactie@han.nl, en geef aan waarom jouw bericht geschikt is voor plaatsing op de homepage
  • Hanneke Bulten is de eindredacteur van het nieuws op de homepage, zij checkt je bericht en geeft feedback.
  • voldoet jouw bericht aan bovenstaande richtlijnen, en is ie Taalkompas-proof? Dan plaatsen we je bericht op de homepage.

Event op homepage

Jouw event op de homepage van han.nl? Lever je bericht aan bij de eindredacteur (eindredactie@han.nl).

Wat lever je aan?

  • een korte introtekst (max 400 tekens)
  • eyebrow = subtitel of thema (gebruik 1 à 2 woorden)
  • titel = aantrekkelijke, actieve kop (max. 60 karakters)
  • datum
  • aanmeldlink voor achter de aanmeld- of 'meer info'-knop
  • en een foto (code Brandspot).

Houd rekening met:

  • de brandvoice van de HAN (zie Taalkompas)
  • de planning van events. Elk event staat minimaal 1 week, en maximaal 2 weken op de homepage (met uitzondering van vakantieperiodes). De eindredacteur (Hanneke Bulten) maakt hier een planning voor, in overleg met de andere eindredacteuren.