Een bericht over je eigen opleiding plaats je op de social media kanalen van je eigen opleiding of academie. In een aantal gevallen kan het ook geschikt zijn voor de HAN-brede social media kanalen.
Daarvoor moet het bericht aan minimaal 2 van deze richtlijnen voldoen:
- Het is academie-overstijgend;
- Het is voor een brede doelgroep interessant;
- Het draagt bij aan de profilering van de HAN (driehoek, beleidsprioriteiten, branding);
- Het sluit aan bij de actualiteit;
- Het is wervend;
- Het draagt bij aan de HAN-brede doelstellingen;
- Het is een bericht met een uniek/opmerkelijk onderwerp of verwijst met een knipoog naar een opvallende grap of mislukking.
Je kunt dit ook terugzien in een handig schema op BUZZ
Probeer er een pakkend, prikkelend bericht van te maken:
- Val met de deur in huis;
- Schrijf kort en pakkend;
- Schrijf informeel en persoonlijk;
- Houd het bij 1 onderwerp en 1 actie per post;
- Maak actieve zinnen - lekker kort, scherp en direct;
- Stem de tekst af op je doelgroep en het kanaal (schrijf dus voor LinkedIn een andere tekst dan voor Facebook).