Ik wil gaan werven voor een nieuwe opleiding? Wat moet ik doen?

Om aan de slag te gaan met de (online) wervingsactiviteiten voor een opleiding, moeten er een aantal zaken geregeld worden.

null

Registreren

Het begint met het registreren van de opleiding in de diverse wervings-applicaties. Dit noemen we een propositie. Voor de wervingsactiviteiten is CRM Werving het bronsysteem van proposities!

Dien een verzoek in via het HAN Self Service portaal (topdesk). Ga naar applicaties  crm / osiris – nieuwe opleiding voor werving propositie – aanvraag'

 

Webpagina

Zodra de propositie – in ieder geval – in CRM en VLS is geregistreerd kan er een opleidingspagina op HAN.nl gemaakt worden.

Als de webpagina klaar staat krijgt de aanvrager een seintje dat hij/zij kan deze beginnen met vullen van de content.

Call To Action knoppen

Ondertussen gaat Functioneel Beheer MCV Services aan de slag met het inrichten van de Call To Action knoppen (CTA’s) op de opleidingspagina. Dat zijn de knoppen waarmee een studiekiezer een brochure kan aanvragen, zich aanmelden voor een adviesgesprek, meeloopdag of proefstuderen. Maar ook de knop voor het aanmelden voor een de Open Dag of Open Avond.

Deze CTA’s worden door verschillende applicaties ondersteund. Denk aan VLS en CRM. Het verschilt per type en vorm van een opleiding welke applicatie wordt ingezet voor het maken van het webformulier en de afhandeling van het verzoek.

Functioneel Beheer MCV Services zorgt er voor dat de CTA’s op de webpagina van de opleiding getoond worden en correct werken.

Overleg en advies

Het komt voor dat tijdens het proces advies nodig is. Bijvoorbeeld hoe de url opgebouwd moet worden. De woorden in een url hebben invloed op de vindbaarheid in Google. In dat geval wordt advies ingewonnen bij Online Marketing.
Soms hebben we nog wat aanvullende informatie nodig. Dan nemen we vanuit de melding in Topdesk contact op met de aanvrager. 

Beheer opleidingsgegevens in wervingsapplicaties

deze informatie is momenteel under construction